20 Eylül Cuma , 2019

Bu Hastanede Soru Sormak Yasak!

Haber: Eren Varlı

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde gelişim ve değişim bir yandan devam ederken diğer yandan vatandaşa hizmet kalitesi düşüyor mu?

Her sabah yoğun bir tempoyla başlayan poliklinik hizmetleri koridorlarda, muayene odaları önünde uzun kuyruklar oluşturuyor. Bu hafta başında sistem arızası olarak açıklanan problem hastaları mağdur ederken çalışanları da hastalarla karşı karşıya getirdi. ÖZSÖZ gazetesi olarak hastane girişinde yapılan yeni düzenlemeyi, çalışmaları tamamlanmak üzere olan ek hizmet binasını, inşaatı devam eden şehir hastanesini şehrimize kazandıran yöneticilerimize vatandaşlarımız adına bir kez daha teşekkür ediyoruz.

Randevu Almak Yetmiyor!

Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) poliklinik hizmetlerinde vatandaşların önceden randevu alıp saatlerce sıra beklemesinin önüne geçti! Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde geçtiğimiz Pazartesi günü bitmek bilmeyen sistem arızaları randevu kayıtlarını bandrol kesim noktalarında gösterirken poliklinik odalarında göstermedi. ÖZSÖZ gazetesi olarak hastanede hayata geçirilen Merkezi Bandrol Sistemini takdir ederken bandrol ve doktor sekreterliği yapan çalışanların hastalara davranış konusunda acilen daha iyi eğitim almaları gerektiğini gözlemledik.

Soru Sormayın!

Örnek verecek olursak randevu alan hastaların saatine yakın muayene olması için hastanede ki MHRS biriminden çıktı alarak randevu aldığını kanıtlaması da gerekiyor. Ancak ne yazık ki bu ve bunun gibi bir durumu da saatlerce bekledikten sonra istemeden soru sormaya cürret edip kapıyı yüzünüze çarptırırsanız öğrenebiliyorsunuz. MHRS biriminden çıktı almaya giderken bilgisayar kullanmayı bilen bir yakınınız olması da şart! Aksi halde sorununuz çözülemeyebilir.

Laboratuvarda Aksaklık Yok

Nihayet muayene oldunuz. Tahlil vereceksiniz aşağı katta sizi güler yüzlü bir ekip bekliyor. Sıramatik başında hamilelere, engellilere ve 65 yaş üstüne öncelik verebilmek için tek tek soru soran işini doğru yapan bir çalışan var. Çok beklemeden tahlil verebiliyorsunuz. Yaşanan sistem arızasının benzeri burada da var. Sıralar koridorlarda ekranlara düşüyor ama içeri odalarda numara sıralamalarında atlamalar yaşanıyor. 8 Numaralı tahlil noktasında görev yapan hemşire bu durum karşısında hızlı çözümle sırasını kaçıran hastaları aralara dahil ederek sorunu çözüyor. Toplam 8 kan alma bölümünün bulunduğu alanda bu davranışın diğer arkadaşlar tarafından da uygulanmasını umut ediyoruz.
Şahidiz…

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Dr. Öğretim Üyesi Orhan Çimen ve Yönetiminin yaşanan her türlü aksaklıkların giderilmesi için canla başla bu durumların yaşanmaması için çalıştığının da şahidiyiz. Sağlık çalışanlarımızın yaşadığı yoğun strese, maruz kaldıkları fiziksel ve sözsel şiddete de şahidiz. ÖZSÖZ gazetesi olarak vatandaşlarımızın bu anlattığımız kadarıyla yaşadıklarına da şahidiz.

Diğer Haber

Erzincan’da Kamyonet ile Otomobil Çarpıştı: 6 Yaralı

Erzincan’ın Üzümlü ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 6 kişi yaralandı. Yavuz Karatepe’nin kullandığı 24 DP …