Erzincan İl Millî Eğitim Müdürü Aziz Gün, Hocabey TOKİ Ortaokulunu ziyaret ederek yönetici ve öğretmenlerle görüştü. Daha sonra Demirkent TOKİ İlkokuluna geçen Gün okul bünyesinde açılan yeni nesil sınıfları ziyaret etti. 2019-2020 Eğitim öğretim yılında 4 yeni nesil sınıf oluşturduklarını ifade eden Demirkent TOKİ İlkokulu Müdürü Ahmet Sağsöz, eğitim öğretim yılının başlamasıyla 4 yeni nesil sınıf daha kazandırdıklarını belirtti.
Okul Müdürü Ahmet Sağsöz; “Kurumsal vizyonumuz ve misyonumuz doğrultusunda okulumuz bünyesinde Yeni Nesil Sınıflarımızı oluşturmaya devam ediyoruz. 2019-2020 eğitim öğretim yılında 4 Yeni Nesil Sınıfımıza bu yıl da 4 Yeni Nesil Sınıf oluşturarak sistematik ve kademeli olarak geleceğin okulu olma yolunda ilerlemekteyiz. Sınıflarımızda temel amaç bireyler arasındaki etkileşimi en üst seviyeye çıkararak, aktif öğrenme-yansıtıcı öğrenme-düşünme, problem çözmeye dayalı, proje tabanlı öğrenme gibi program geliştirme yöntemlerinin derslerimize aktif bir şekilde entegre edilmesini ve bu sayede öğrencilerin öğrenim gördükleri alanlarda dönüşümü gerçekleştirmektir. Geleceğin sınıfı senaryolarını oluşturma ve yenilikçi öğrenme aktivitelerini tasarlama amacıyla öğretmenlerimiz ders programlarını disiplinler arası ve sarmal bir şekilde hazırlamakta kullanmakta ve bu etkinlikler sonucu ortaya çıkan ürünler tüm sınıflarımızda mevcut sunum alanında sergilenmektedir. Dersler Kahoot, Plickers, Mentimeter, Padlet gibi web 2.0 araçlarıyla zenginleştirilerek işlenmektedir. Ayrıca öğretmenlerimiz web 2.0 araçlarını daha verimli halde kullanabilmek için hizmetiçi eğitimlere katılmış ve deneyimlerini Yeni Nesil Sınıf ortamlarında yansıtmaktadırlar. Bu süreçte İl Millî Eğitim Müdürlüğümüze ve ARGE birimine desteklerinden dolayı teşekkür ederiz” dedi.
İl Millî Eğitim Müdürü Aziz Gün ise konuşmasında; teknolojik gelişmelerle birlikte yeni nesil sınıfların oluşmasının artık bir ihtiyaç olduğunu belirterek sözlerine şöyle devam etti; “Ters yüz edilmiş sınıflar, işbirliğine dayalı öğrenme ve proje temelli öğrenme, senaryo temelli problem çözme gibi 21. yüzyıl öğrenme yöntemleri, geleneksel sınıf düzeninde değişiklikler yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu amaçla oluşturulan yeni nesil sınıfların sayısının arttığını memnuniyetle takip ediyoruz. Sınıfların düzenlenmesine katkı sunan velilerimize, hayırsever işadamlarımıza ve okul idaresine teşekkür ediyorum” dedi.